Miten nettikasinot voivat mainostaa TikTokissa

Nettikasinon mainostaminen TikTok:ssa

TikTok on hyvä alusta mainostamiseen, koska se on vielä suhteellisen uusi ja kilpailu mainostilasta ei ole niin kovaa, mikä tarkoittaa, että nettikasino voi saada mainoksensa näkyviin pienemmillä kustannuksilla. TikTokissa mainostajien on oltava uskottavia, jotta kampanja onnistuu. Tällä kanavalla sisältö on avainasemassa, mutta vielä tärkeämpää on varmistaa, että sponsoroidut postaukset ovat uskottavia. Aivan kuten orgaanisen sisällön pitäisi näyttää luonnolliselta, TikTokin maksetun sisällön ei pitäisi näyttää liian täydelliseltä tai tehdyltä.

Nettikasinoille TikTok antaa mahdollisuuden tavoittaa nuoria aikuisia netistä. Tällainen kohderyhmä on otollinen pelaamaan myös nettikasinoilla, onhan heille erilaisten sivustojen ja sovellusten käyttäminen täysin arkista. Esimerkiksi nettikasino https://icecasino.com/fi panostaa hyvin paljon näkyvyyteen netissä, onhan netti kaikista tehokkain mainontamuoto kasinosivustoille. 

Mikä TikTok on?

TikTok on sosiaalinen alusta, jonka suosio on kasvanut perustamisestaan lähtien. Sovelluksesta tuli maailman ladatuin mobiilisovellus vuonna 2020, ja se on edelleen yksi suosituimmista sovelluksista myös Suomessa. TikTokin räjähdysmäistä kasvua vauhdittivat julkkikset, jotka käyttivät palvelua julkaistakseen videoita itsestään esimerkiksi tanssimassa suosittujen kappaleiden tahtiin.

TikTok ei kuitenkaan ole enää pelkkä huumorikanava, vaan siellä on videoita ja sisällöntuottajia kaikille yleisöille. Suosittuja aiheita ovat muun muassa ruoanlaittovideot sekä taide- ja käsityöoppaat. Tällä hetkellä TikTokilla on maailmanlaajuisesti yli miljardi kuukausittaista käyttäjää. Palvelun omien arvioiden mukaan Suomessakin noin 1 miljoona ihmistä voidaan tavoittaa sovelluksen maksullisella mainonnalla. Ei ole siis mikään ihme, että myös nettikasinot ovat olleet kiinnostuneita mainostamaan kanavassa. 

TikTokin käyttäjäkunta Suomessa on huomattavasti nuorempaa kuin Facebookin ja Instagramin, sillä noin puolet on 25-vuotiaita tai nuorempia. Tarjolla olevan sisällön monipuolistuessa sovelluksen suosio kasvaa kuitenkin jatkuvasti myös vanhempien ikäryhmien keskuudessa. Tällä hetkellä TikTokissa mainostaminen tavoittaa arviolta 200 000 yli 35-vuotiasta suomalaista.

Nettikasinoiden huomioitava mitä TikTokissa halutaan nähdä

Menestyäkseen TikTokissa nettikasino tarvitsee alustalle sopivaa sisältöä. On tärkeää ymmärtää, että TikTok eroaa muista sosiaalisen median alustoista, koska se keskittyy aitoon ja autenttiseen sisältöön. Pohjimmiltaan TikTok on yhteisöllinen ja viihdyttävä palvelu, joka on suunniteltu sitouttamaan käyttäjiä, jotta he käyttäisivät palvelua usein.

TikTok-videot ovat yleensä omaperäisiä ja erilaisia. Ne myös näyttävät siltä, että ne on kuvattu juuri sillä hetkellä, vaikka ne eivät todellisuudessa olisikaan. Nettikasinoiden onkin ymmärrettävä tämä, ettei he voi saada TikTokissa mitään viraalia aikaiseksi julkaisemalla jotain liian suunnitellun näköistä videota. Paljon todennäköisempää on saada leviämään sellainen video, jossa tapahtuu jotain hyvin yllättävää, ikään kuin vahinkona tai yllättävänä sattumuksena. TikTokin sisältötrendit muuttuvat nopeasti, joten on järkevää tarttua niihin heti niiden ilmaantuessa ja luoda nopeasti uutta sisältöä.

TikTok Business Center ja Ads Manager

TikTok-mainonta tapahtuu mainostenhallinnan kautta, jota käytetään kampanjoiden luomiseen, kohderyhmien muodostamiseen, mainossisällön suunnitteluun jne. TikTokin mainostilin (Ads Manager) käyttöliittymä ja visuaalinen ilme muistuttavat selvästi Facebookin käyttöliittymää. Käyttäjien, joilla on jo kokemusta Facebook- ja Instagram-mainonnasta, on siis helpompi hallita kampanjoita myös TikTokissa.

TikTok Business Center muistuttaa huomattavasti Facebookin Business Manageria, työkalua, jonka avulla voit luoda ja hoitaa erilaisia liiketoimintaresursseja, kuten mainostilejä ja käyttäjäoikeuksia. Mikäli nettikasino aloittaa TikTok-mainonnan, on suositeltavaa, että tällöin rekisteröidytään sekä Ads Manager -tilille että Business Center -tilille.

Molemmat helpottavat mainosten järjestämistä. Nettikasinoiden on otettava huomioon myös se, ettei rahapelien mainostamista on rajoitettu paitsi TikTokin myös eri maiden toimesta. Moni idea jää siis toteuttamatta, koska se ei ole mahdollista joko TikTokin tai kohdemaan lainsäädännön vuoksi. 

Omaa sisältöä vai maksettua mainontaa?

Jos nettikasino haluaa tulla nähdyksi TikTokissa, sen on mietittävä kannattaako sen tehdä orgaanista sisältöä vai maksettua mainontaa. Vastaus riippuu paljon myös siitä, kuinka paljon yrityksellä on resursseja sisällön tuottamiseen. Videoiden tekeminen voi viedä enemmän resursseja, kuin moni voisi luulla.

TikTokin menestyksen varmistamiseksi on tuotettava paljon sisältöä, joka kiinnittää kohdeyleisön huomion. Vuonna 2021 TikTok julkaisi tosin uuden ominaisuuden, jonka avulla mainostaja voi mainostaa julkaisemiaan videoita. Spark Ads tarjoaa tavan käyttää yrityksen omia TikTok-videoita mainoksissaan. Tämä auttaa myös lisäämään orgaanisesti julkaistujen videoiden näkyvyyttä ja lisää yrityksen näkyvyyttä alustalla. 

Koska monissa maissa rahapelien mainontaa on rajoitettu, joutuu kasino-operaattorit usein olemaan kekseliäitä tavoittaakseen kohderyhmänsä myös TikTokissa. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sosiaalisen median vaikuttajien kautta tehtävää mainontaa.

TikTokin mainoksissa on käytettävinä useita kampanjatavoitteita:

  • traffic eli liikenne – tarkoitus saada mahdollisimman paljon kävijöitä nettisivuille tai muulle sivustolle
  • reach eli kattavuusmainonta – tarkoitus tavoittaa mahdollisimman monta ihmistä tietyssä kohderyhmässä valitulla budjetilla
  • video views eli videoiden näyttökerrat – tarkoitus saada mahdollisimman paljon katselukertoja videolle
  • app installs eli sovelluslataukset – tarkoitus saada mahdollisimman paljon latauksia omalle sovellukselle
  • conversion eli konversiot – tarkoitus saada mainoksen klikkaaja suorittamaan jokin toimenpide, kuten ottamaan yhteyttä yritykseen tai tekemään ostos
  • lead generation eli liidit – tarkoitus saada asiakkaat jättämään yhteystietonsa yhteydenottoa varten

Nettikasinot mainostavat myös YouTubessa ja Facebookissa

Monet nettikasinot mainostavat myös Facebookissa ja YouTubessa mutta TikTokin avulla he voivat tavoittaa sisällöllään nuoremman kohderyhmän. Tämän ansiosta he pystyvät luomaan ja edistämään kampanjoita, joilla on potentiaalia levitä ja jotka huomataan nopeasti. Vaikka rahapelien mainonta TikTokissa voi olla rajoitettua joissakin maissa, siitä on tulossa yhä tärkeämpi alusta nettikasinoille.

Suomessa ollaan kuitenkin samaan aikaan rajoittamassa myös sosiaalisen median vaikuttajien kautta tehtävää rahapelin mainontaa, joten nettikasinot tarvitsevat jatkossa entistäkin enemmän kekseliäisyyttä tavoittaa suomalaiset kohderyhmänsä.

About Author /

Start typing and press Enter to search